ETICA POLITICO-ECONOMICA
10-8-2014 Salou
El nostre entorn està regit
per normes organitzatives que, cada vegada més, tendeixen a augmentar el
control de les persones.
Les noves
tecnologies, els medis de comunicació i la voluntat dels gestors polítics i
econòmics condueixen cap aquest camí.
Es per això
que les postures reactives a aquest fenomen són molt importants.
Les tendències
naturals són les de la Globalització, entès com un fenomen d’increment en
quantitat. Sigui de concentració en els medis de comunicació, concentració
econòmica en empreses més grans, increment de poder polític per grups de gent
menors (UE, Mercosur, Xina, Asia).
La
concentració, Globalització, apunta a convertir en abús aspectes que podrien
tenir aspectes positius.
Les
empreses multinacionals i els grans capitals ho tenen bastant solucionat. Es poden
saltar normes i lleis, invertint en altres llocs menys problemàtics, o fins i
tot fórmules legals com les Sicav, que els permet ser els que menys impostos
paguen.
Els diners
transiten per tot arreu i es poden col·locar discretament en paradisos fiscals.
Curiosament acceptats per tot el món. Encara que es fa una mica de teatre en
contra.
Els
polítics procuren mantenir el seu status aprovant lleis favorables a ells i
evitant canvis organitzatius que els perjudiqui.( ara mateix, es pretén
modificar la llei electoral espanyola per afavorir la concentració de
representació, o sigui, mantenir parlamentaris dels principals partits en el
parlament, encara que tinguin menys nombre de vots. Caradures).
No diguem
els sous vitalicis i les avantatges del funcionariat en general si ho comparem
amb les empreses públiques.
Tan que s’omplen
la boca de la Constitusión española, jo també voldria tenir un sou vitalici
treballant uns quants anys (com els presidents). La Consti diu que todos los
españoles son iguales ante la ley . . .
Sistemes de
votacions, llistes tancades, Cambres representatives inútils (senats,
parlaments autonòmics, parlaments estatals) degut als canvis per estructures
superiors. No es tracta de liquidar funcions, sinó adequar-les a les
possibilitats tecnològiques. No cal veure centenars de cobradors de sous i
dietes, dormint ó llegint el diari. El poder de representació pot ser d’una
persona per partit. La resta de funcions poden ser realitzades per
professionals. Les feines dins els partits que es vol que les portin els
polítics, les han de finançar aquestos.
Al tenir un
parlament europeu no hauríem de necessitar la mateixa quantitat de polítics i
funcionaris que sense superestructures. O es que es tracta de repartir feinetes
i redistribuir riquesa pel país mitjançant col·locació de funcionaris en segons
quines àrees geogràfiques.
No té sentit el % de funcionaris tan diferents entre
comunitats autònomes. I resulta que els receptors de la “solidaritat” són els
que més funcionaris i més atur tenen. (que consti, que no crec que hi hagi
massa gent que vulgui estar aturada en el cas de no tenir ingressos per una
altra banda).
Es la
mateixa fal·làcia en molts aspectes. Si existeix la OTAN, perquè existeixen els
exèrcits nacionals? Per gastar en armes?. Tot apunta al manteniment d’estructures
obsoletes i manteniment de poders.
Pot ser
caldria entrar a la curiosa situació al “imperio”. La gent que viu a Catalunya
paga uns impostos que haurien de revertir, al menys en teoria, en benefici comú
dels habitants. Aproximadament de la mateixa quantitat x càpita per ser justos.
Doncs
sembla que Catalunya segueix rebent, any rere any, menys diners per càpita d’inversió
estatal, comparat am altres comunitats i sempre per sota la mitja.
Infraestructures, etc i aquest sí que és
un aspecte perillós, perquè és continu en el temps i políticament dirigit
perquè així sigui.
El terme
podria ser anomenat espoli i ser propi de situació colonial.
L’exèrcit
de l’ imperio, que per llei hauria de servir al poble espanyol, o sigui, als
pagadors d’impostos, sembla que dubtaria en prendre posició diferent que una
voluntat diferent a la castellana.
L’exèrcit
va canviant. Ara és professional. També passa el temps per ell. La gent canvia.
Les ensenyances no tant.
El partit
de gobierno actual va votar en contra la Consti. Actualment els màxims
defensors. Encara que lo de que la gent pugui opinar només ha quallat en pocs
llocs, com Suïssa.
Els
governs-estats oficials europeus no treballen pels habitants d’Europa, els
ciutadans. Treballen per ancorar les organitzacions que no milloren, no s’adapten,
i que els ciutadans veuen amb recel.
Tot és per
perpetuar nissagues. No són institucions pràctiques, ètiques, funcionals i
eficients. Tot es mou a l’entorn dels diners-poder.
Com hauríem
d’actuar per ser coherents amb l’aspecte dels tributs, i altres aspectes de
corresponsabilitat?
No sembla gaire estrany que la gent demani de vegades
factures sense IVA. (no es percep justícia en els impostos).
Algú
procura que la renta li surti el millor possible?. Hi ha gent que ha fingit
separar-se per poder desgravar una segona vivenda ?
Gent
aturada o pensionistes que han treballat en negre? Gent amb invalidesa que
treballa? Gent que demana la baixa per temes particulars ? Ni tant estrany ni
gaire gent que s’estiri els cabells. Son temes que veiem a distància. Només es
veu lo dels altres.
L’ètica
fiscal quasi bé no existeix i només importa a qui viu d’aquests diners.
Algú pot
pensar que hi ha càrrecs públics per premi polític? A ningú sorpren.
A Catalunya
i als llocs on hi ha gent que volen formar un nou estat independent, pot
produir-se un dubte ètic. Seguir finançant un “contrari” és saludable ?
Incongruent? Aconsellable?
Si
només ens regíssim per ètica sense
condicions “legals” hauríem d’evitar
qualsevol transferència de recursos al estat cobrador, que aquest no està sent
just ni compleix amb les seves obligacions i promeses.
Per tant,
des d’aquest punt de vista, no hi ha falta d’ètica. Els aspectes legals punibles
no són justos.
Senyores i
senyors, l’estado no compleix la seva part.
Cadascú
sota la seva consciència. Però no cal la innocència.
Agur
(Això no
serveix com argument d’excusa a ningú. Hi ha gent que ha volgut donar lliçons.
I no calen. Tots som personetes. De Deus no ens fan falta).
Anònim. (no sigui que . . .)
( I com pot ser que per la funció pública s'utilitzin palaus, edificis caríssims, etc. Haurien de donar exemple)
No hay comentarios:
Publicar un comentario