PART 5
La foscor.
Mai hagués pensat com canvien les coses, simplement per canviar una variable,
la llum. Com seria el nostre mon sense llum? Com seriem nosaltres? Seriem
físicament iguals? Tindríem ulls? Sentiríem millor? Tindríem un millor tacte?
O sense
llum ja no s’ haguessin donat les variables suficients per la vida?
Aquests
pensaments filosòfics, després de l’episodi de la cela fosca, m’acompanyarien
fins el final de la meva vida.
Tot havia
canviat. Jo havia canviat. Hauria perdut el seny?
I ara què .
. .
A uns 300
metres d’aquella casa m’esperaven. Els meus vigilants em van fer seguir-los. La
senyora i el senyor Hadda també gesticulaven perquè seguís aquells homes.
La
distància que em separava fins una tenda de lona on em portaven es feia
farragosa. El terra era pedregós i la meva coixesa no ajudava. Només em feia
mal al caminar. Ja em conformava.
La tenda de
lona era gran. Dins, havia un bon espai que semblava dedicat a ús militar.
Planells, radio, roba militar, una taula central i 3 persones observant com
entrava. Tots els homes que m’havia trobat portaven barbes llargues. Excepte
un. El mateix que vaig conèixer al arribar. Amb “detalls” occidentals. Més
endavant, vaig saber que els homes “destinats” a occident de forma habitual no
es deixaven la barba per despertar menys sospites.
Fins i tot,
estaven millor considerats com més vida occidental portéssin. Valoraven molt
estar casats amb una occidental, tenir fills, viure a USA o Europa, treballar
en alguna empresa i fins i tot, participar en iniciatives altruistes i
culturals.
Com a
compensació d’aquest “sacrifici”, rebien una gran quantitat de diners.
Periòdicament rebien “visites” de control per assegurar-se de la seva actitud i
fidelitat.
Alguns dels
“enviats” eren els responsables de captar nous combatents. Tenien un “bonus”
per cada captació.
Aquell home
sense barba de la tenda de lona
treballava sota la direcció de l 'Ajmed. S’havien avançat a les nostres
intencions. No es podia guanyar sempre. I ara, que m’havien “tocat” l’ àmbit
privat, allò havia pres un camí desconegut.
Al Malabbi,
el nom d’aquell home àrab afaitat, parlava anglès. Em van portar fins davant
del sr.Malabbi (Roger, quan vivia a Portland). Els dos guardes em van
pressionar l’espatlla per agenollar-me.
Al Malabbi
va parlar:
-Senyor
Matt Arnaud. Es deu preguntar que fa aquí.
-Sí, senyor
. . .
-Al
Malabbi. Per vostè . . . “senyor”. El seu segrest servirà per fer publicitat i
per recaptar diners. Vostè pot morir o fer-nos cas. Aquests dies amb nosaltres
han estat un avís de com pot passar una llarga temporada o morir. Si ens obeeix
i col·labora, podrà viure i recuperar la seva vida anterior. O quasi bé.
-Què vol
dir amb això?
-Que hi ha
coses que segur seran diferents. No podrà caminar com abans i haurà de
buscar-se una altra novia.
-On és la
Vinka!
-La seva
novia ha desaparegut per sempre. Ha format part d’una transacció comercial i ja
no està en el nostre poder.
-En què ha
de consistir la meva col·laboració?
-Haurà de
convertir-se al Islam. Gravar un vídeo amb les nostres demandes i exigir que el
vídeo sigui emès en les principals cadenes de TV.
Passarà una
bona temporada amb nosaltres i haurà d’obeir sense preguntar.
A canvi, el
deixarem marxar.
Davant una
negativa, utilitzarem la seva vida per fer publicitat.
-No em pot
dir res més sobre la meva companya?
-Li
asseguro que és millor no pensar-hi més.
-Demà
gravarem el vídeo. Ara vagi a dormir.
-On soc ? I
qui són vostès?
-Està a
L'Irak i som servents d’Ala i la seva voluntat.
Em van
portar a un forat a la paret del penya-segat. Havia una porta de ferro per
poder tancar. També, però, un projecte de llit i una gerra amb aigua. No
dormiria nu. En aquella terra, al vespre, feia fred, molt de fred.
No van
deixar guardes. No calia.
L’endemà, a
la sortida del Sol, vaig sentir els gemecs de la porta mentre passaven la clau
per obrir. La clau era enorme.
Vam tornar
a la tenda, on havien habilitat una càmera de vídeo i un fons neutre darrera la
cadira que jo havia d’ocupar.
Em van
donar un cop de culata a la car per fer-me sangrar. . . sense explicacions . .
.
Sense cap
dubte vaig llegir el text que van posar davant meu, aguantant el dolor del cop:
“Ala és
gran. Després de descobrir la veritat, comparteixo l’esperit de l’ Islam. . . .
. .
Hauran de
pagar 10 milions d’€ per la meva llibertat . . . . . . .”
Vaja, un
clàssic. Amb cara de pena, dolor i de por.
No em van
sotmetre a un interrogatori i a tortura
física com havia pensat inicialment. Pel que semblava, em van agafar com a
diplomàtic ( d’això es tractava aquella tapadora diplomàtica), i no sabien que
havia sigut més útil per a altres tipus de informació.
Al Malabbi
em va dir que si l’estat Suïs pagava, em deixaria marxar.
La majoria
de segrestos eren per diners, financiació. I també per publicitat. Els nous
islamistes “forçats”, no ho eren perquè creiessin que s’hi passaven de debò.
Era per afavorir la islamització de les zones Arabs.
Tampoc
apareixien per tot arreu. El suficient per la gent que a ells interessava i
alguna cadena americana. Era un medi per espantar i financiació, juntament amb el tràfic de drogues, armes i
el creixent mercat d’esclaus. En aquella zona, el tràfic de persones era el més
ràpid de rentabilitzar. Al arribar a una zona nova, es mataven tots els homes i
les dones i nens es venien. Jo veuria en directe aquests fets.
De moment,
i mentre enviaven la cinta a una agència d’informació, vaig ser portat a zona
de conflicte, per veure com avançaven, i no sé que volien que vejés.
Vam sortir
4 camions amb soldats. Al acostar-nos al front, anàvem trobant punts de
control. A les vores del camí es podien veure morts amb les mans lligades al
darrera. Desgraciats sentenciats a mort per no voler convertir-se al Islam, en
soldats, o simplement per disposar de la seva família per la venda.
Grups de
dones i nens lligats per cordes avisaven del seu destí.
La crueltat
de les escenes contrastava amb la presumpta serenitat dels homes armats. En un
poblat derruït pel foc vaig poder veure com es venien “packs” de 3 i 4 dones i
nens.
Una tarima
baixa, que permetia tocar la mercaderia ; un expositor. Al seu entorn, homes
amb turbants de colors clars o blancs del tot, compraven la mercaderia humana i
els carregaven en camionetes cobertes per lones.
S’identificaven
com camionetes amb la “lluna roja”. I la càrrega humana convivia amb caixes de
drogues i lo saquejat en els poblats conquerits.
Es tornava
a viure com en les guerres de l’edat mitjana.
Seguíem
avançant cap al sud-est, sense tenir massa clar en quina zona estàvem ni que
feia jo allí.
Semblava que volien que veges alguna cosa, per comptes
d’explicar-m’ho.
Ens
acostàvem a zona Kurda. Perquè allí, les mercaderies iniciaven el camí als
destins finals. Encara que Kurds i E.I. estaven en conflicte militar, no ho
estaven les màfies.
Quan la
mercaderia entrava en aquella zona, deixaven de perillar pels bombardejos
americans o kurds, que ara tenien suport i armament americà. Això volia dir
diners frescos i sucosos negocis.
A més, la
moneda de canvi dels kurds era sovint amb droga. Fàcil de moure per zona de
guerra.
D’ allí a
Turquia, Síria o Líban i agafaven les habituals rutes comercials.
La droga
anava a occident (un altre factor de degeneració capitalista) i els esclaus es
repartien per orient.
Ja havia
estudiat aquest tipus de comerç per altres raons, i la veritat era la
sorprenent eficiència, organització i repartiment del pastís.
En la droga
(totes les seves variables ilegals) començaven en totes les zones en producció.
A nivell de
“rutes comercials”, les rutes consolidades, eren els grans moviments
internacionals. Evidentment, milers de persones o petits grups plantaven petits
horts en qualsevol lloc amagat : pisos (acondicionats), en horts, amagats dins
altres plantacions, dins boscos i selves, producte decomissat, etc.
Les grans
produccions eren en zones atemperades del planeta. Centre i Sud-Amèrica (Mèxic,
Colòmbia, Perú, Bolivia . . .), nord d’Africa (Marroc . . .), Orient Mitjà
(Afganistan, Siria, Irak, Iran,. . . ), Asia (Thailandia, Vietnam, Birmania,
Laos i un gran etc.).
Les lleis,
a Àsia, per temes de drogues són molt més restrictives que a Occident. Ja van
produir estralls en el passat i van haver de posar normes estrictes en la venda
i consum de drogues (Occident hagués pogut aprendre).
A Occident
hi ha permissivitat pel consum. I també per altres consums “legals”.
Per lo que
extra-oficialment, promou el consum i el seu tràfic. Donada aquesta estupidesa,
només cal pensar que el benefici econòmic supera els perjudicis sanitaris. Al
menys per alguns.
Sembla que
la droga tingui un component de llibertat personal que escuda en part la
permissivitat d’algunes zones del planeta, que han confós la llibertat amb
l’esclavització de les drogues. Especialment les d e més forta addicció.
Les rutes
bàsiques són: De Centre i Sud-Amèrica a Nord-Amèrica i Europa. Del nord d’Àfrica
a Europa (via Italia i Espanya). D’orient Mitjà cap a Europa, i d’Àsia
(Thailàndia, Birmània – triangle d’or) cap a Japó i USA.
El consum
es redistribueix per tot arreu, per necessitat i possibilitats econòmiques.
En el
tràfic de persones, la qüestió es menys coneguda i igual de preocupant.
Les
connexions mafioses són més sòlides que les empreses o les institucions
internacionals (sous per amiguets . . .). Tan en drogues com en tràfic de
persones, i sovint estan connectades o tenen acords.
En tràfic
de persones hi ha més varietat. Des de la venda de fills per impossibilitat de
mantenir-los (nord de Thailàndia i Laos i Cambodia. Destí els bordells del
centre i sud de Thailàndia i zones properes (amb certes vendes internacionals).
Bars de Patpong a Bangkok, salons de massatges), tràfic d’immigrants (des
d’Àfrica a Europa i des de Sud-Amèrica a USA, amb pràctiques molt particulars .
. .), exportació de noies de l’est d’Europa i de Sud-Amèrica cap a Europa
occidental per a prostitució (enganys de promesa de feines, amenaces sobre
fills o parents, forçar drogoaddicció . . .). Venda de dones i nens en zones de
conflicte (Àfrica central, zones en conflicte a l’Orient Mitjà, etc.). Vaja, prostitució ,perversions i esclavisme, en totes les seves variants.
Fins a la
pràctica més secreta i oculta. El segrest de nens i nenes, joves i noies per
dedicar-los a la prostitució de luxe en clau d’esclavització (segrestos al món
occidental).
Estan en
llocs tancats, i destinats a gent d’alt poder adquisitiu. La única via d’escapament
és la mort. Es tracta de gent occidental, que normalment es denúncia la seva
desaparició, i són buscats temporalment.
Sovint són
venuts a xarxes de fora del seu país, on entren en uns circuits secrets. Alguns
són comprats per gent molt poderosa d’estats petroliers i els utilitzen com
servei “variat”. Prèviament passen per un procés de drogoaddicció, a fi
d’evitar el seu propi judici.
Hi ha
d’altres que són venuts a zones remotes, com llocs a la selva de Sud-Amèrica o
zones desèrtiques o d’altres, però al servei de soldats i altres personatges
dubtosos.
Les peces més valorades són els nens i nenes petits, ja que
obliden fàcilment i són més adaptables. I el comerç més habitual és l’adopció
“de pagament”, dissimulat i el lloguer de “ventres”, que és pràctica legal en
alguns països.
Vam dormir
dins els camions de forma poc còmode, però ja ho havia passat pitjor.
L’endemà
vam anar cap a l’est, previ de subdividir la mercaderia. Els esclaus anaven cap
a zona Kurda. A mi i als soldats ens enviaven al front de Mossul. Es pretenia
recuperar la zona perduda del embassament, perduda arrel dels bombardejos
americans.
Volien que
veiés que els atacs americans no eren tan fins com aparentaven per la TV
occidental. I tan l’acció de les bombes com el pillatge dels Kurds, que feien
“funció de neteja”, eren brutalment criminals. (pobrets, ells, tan bons nois .
. .).
La gran
diferència era que ells, el E.I. , ho feien per designis del seu Déu.
A no ser
que pretenguessin que morís sota foc heretge. Qui ho sabia. En aquest cas seria
poc rentable. No . . .
En el segon
dia de trajecte cap a Mossul vam rebre la visita d’avions bombarders. Un camió
del comboi portava una bateria antiaèria camuflada. La visió de l’explosió de
les bombes tan a la vora em feia adonar que la vida no tenia massa força ni
massa importància en aquells llocs. Si existia el Dimoni, allí era el Rei
venerat.
Quan no
tenia gent vigilant-me, em lligaven les mans a l’esquena. Vam haver de baixar
del camió tot corrent, ja que el bombardeig anava clarament dirigit al comboi.
El foc de metralladora
i els antiaeris cap al cel i un reg de bombes es vomitava per tot el meu camp
visual. Pintava malament. Els guerrillers cridaven i es movien desordenadament,
com si el lloc on no queien les bombes en el moment previ, era el bon lloc per
on fugir.
Les bombes
de “raïm” esclataven abans de tocar el terra i espargien desenes de bombes més
menudes. La destrucció d’una d’aquelles bombes implicava el col·lapse d’amples
zones. La veritat que no semblaven massa selectives. Mataven tot el que trobaven
a l’abast.
Els gasos d’algunes
de les explosions no eren simple fum (em feien pensar en pel·lícules sobre el
Vietnam). Aquells gasos formaven uns núvols que al arribar a la superfície de
la terra s’incendiaven davant qualsevol activitat (xispa, escalfor, bala,
etc.).
Crec pensar
que aquella gent que m’havien segrestat em volien fer conèixer aspectes d’aquells
atacs que no sortien pels medis occidentals.
Jo
respirava adrenalina, por, i tot el que no em sortia el nom. Només tenia ganes
de amagar-me en un forat i tancar els ulls. No podia aguantar més.
Allò, a més
de ser el polvorí polític més perillós del planeta, també era un camp de
proves.
Confiava en
tenir una mica de sort i conèixer un altre dia. El soroll de les explosions
feien que la meva oïda pités continuadament.
Era a uns
centenars de metres del camí i els camions. Veia com explosionaven i feien
volar la ferralla i els troços de carn, que s’ estampaven al terra, les pedres,
les cares, o els mateixos morts.
Jo estava
tombat de cantó i encara amb les mans lligades.
Tenia sang
al coll i al pit. No sentia però cap dolor, perquè uns segons abans havia rebut
l’ impacte d’un tros d’alguna cosa. Carn?, metralla?.
Suposava
que era allò. No pensava més enllà.
Hauria de
deslligar-me i aprofitar aquell desgavell per fugir. Si les cames m’obeïen, que
no ho tenia massa clar pel meu tremolor continuat. O era més segur seguir amb
aquella gent, si es que en quedava cap de viu.
Miraria de
tallar la corda (o precinte. Crec que precinte blanc de plàstic, com les pel·lícules)
i apartar-me d’ allí. De moment allò segon. Uns segons de silenci i vaig sortir
corrents. Patètic. Coix, mans lligades, ajupit, xiulets de bales. Semblava
haver entrat en un videojoc i jo no era l’heroi.
Tot el cos
dolorit, però semblava passar a un status de càmera lenta i el dolor anava
fugint, excepte el taló. Però estava fugint, del soroll, el fum, el terror, la
sang, la mort. Les bales aixecaven pols als meus costats. No sabia de qui eren
les bales, si d’avions o dels Jihadistes. Semblaven tenir vida pròpia i que m’
anessin perseguint.
I em van trobar. Un cop sec al costat i a la cama. Era al
terra bocaterrós i sense esperança. La fí. Sense dolor. Em vaig anar caient
sobre el costat esquerra (sense males-intencions polítiques). Veia enterbolit,
però no sentia ja sorolls. Ni tenia por. Quina fi. Al cul del món, sol ... pau
..
CONTINUARÀ . . .
Tens molta raó. Uns busquen l'efecte mediàtic i la por amb el sacrifici "visual" i filmat ( caps tallats i execucions colectives per raons religioses . . .) i els altres ensenyen la precisió de les seves armes mentre també utilitzen les indiscriminatòries. Tot dins la ficció, eh ?
ResponderEliminar